روستاي چشمه ميران شهرستان جوانرود كرمانشاه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 11 شهريور 1396
بازدید : 368
نویسنده : rahnama-safar

كرمانشاه يكي از باستاني ترين و كهن ترين شهرهاي ايران است. استان كرمانشاه يكي از پرجاذبه ترين مناطق كشور به شمار مي آيد كه در غرب كشور است و از شمال با استان كردستان، از جنوب با استان لرستان و ايلام، از شرق با استان همدان و از غرب با كشور عراق همجوار است و حدود 330 كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق دارد.

چشمه ميران كرمانشاه

از هر مسيري كه وارد اين استان شويد با ديدني ها و جاذبه هاي كم نظيري رو به رو مي شود. اين استان از نظر وسعت هفدهمين استان كشور محسوب مي شود. يكي از مناطق ديدني استان كرمانشاه شهرستان جوانرود است كه داراي مناظر ديدني است و براي گردشگران تجربه اي متفاوت را دارد.

روستاي چشمه ميران در فاصله حدود پنج كيلومتري شهرستان جوانرود واقع است و از توابع بخش مركزي است كه در طول سال مورد توجه گردشگران ، مهمانان و مردم بومي شهرستان جوانرود و حومه قرار گرفته و از مناطق گردشگري پر طرفدار شهرستان جوانرود با مناظري ديدني و بكر است.

روستاي چشمه ميران در منطقه كوهستاني قرار گرفته و به علت شيب هاي زياد پله هاي زيادي در اين روستا ديده مي شود و داراي آب و هواي معتدل كوهستاني مي باشد .

چشمه ميران كرمانشاه

روستاي چشمه ميران با جمعيتي بالغ بر 350 نفر دارد و داراي 85 نفر خانوار است كه در شمال شهر جوانرود قرار گرفته است. اين روستا باغات زيادي دارد و شغل مردم روستا , باغداري , كشاورزي و دامداري است همچنين در اين روستا به كار زنبور داري نيز مي پردازند .  در اين روستا چشمه اي به نام ميران وجود دارد كه در گذشته قبل از اينكه روستا لوله كشي شود مردم روستا از اين آب استفاده مي كردند و قدمتي 200 ساله دارد .

چشمه ميران به كاني پولورك معروف است كه نام محلي آن مي باشد .آب اين چشمه از زير زمين مي جوشد و در زمان خشكسالي هم باز اين چشمه خشك نشده و آب آن در زمستان گرم و در تابستان سرد و خنك است.

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: روستاي چشمه ميران شهرستان جوانرود كرمانشاه , جاذبه هاي گردشگري كرمانشاه ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com